A Vállfájdalom Leggyakoribb Oka, Amit Érdemes Komolyan Venni

A vállfájdalom és a vállízület normál mozgástartományának beszűkülése viszonylag gyakori elváltozás, az érintettek azonban az esetek többségében már csak későn fordulnak orvoshoz. Pedig a vállízületi elváltozások, kezeletlenül, az idő előrehaladtával egyre fájdalmasabbá is válhatnak. Leggyakrabban egy bizonyos probléma áll a háttérben. Hogy pontosan mi az? Kiderül a folytatásból.

Ön Gondolta Volna? Ez a Vállfájdalom Leggyakoribb Oka

A vállfájdalom a test jelzése, ami a nem megfelelő fiziológiás állapot miatt jelentkezhet. A hátterében több ok is meghúzódhat, melyek közül gyakran a bursitissel, vagy más néven a nyáktömlőgyulladással találkoznak az ortopéd, illetve a reumatológus szakorvosok.

Az emberi testben több mint 70 darab nyáktömlő (bursa) található. Ezek fő funkciója, hogy segítsék az inak csontok feletti elmozdulását. Nem meglepő tehát, hogy a gyakran ismétlődő mechanikai ingerek, a kisebb-nagyobb sérülések, illetve bizonyos betegségek és fertőzések következtében a bursák is begyulladhatnak.

A bursitis során a nyáktömlőben kóros folyadékgyülem szaporodik fel, ami helyi duzzanattal, esetleg kipirosodással és rendkívüli fájdalommal jár az érintett ízület mozgatása során.

A nyáktömlőgyulladás kialakulásában tehát a következők játszhatnak szerepet:

• nem megfelelő izmoltság miatti porcsérülés, -kopás, meszesedés
  • életkor (az előrehaladott kor hajlamosit a betegség kialakulására)
  • fokozott mechanikai stresszhatás (erős fizikai munka vagy túlterheltség)
  • sérülés, baleset
  • fertőzés (baktériumok okozta fertőzések)
  • krónikus betegségek (pl. rheumatoid arthritis, köszvény)

A Bursitis Kezelési Lehetőségei

Az akut nyáktömlőgyulladás és vállfájdalom kezelésének elsődleges célja a fájdalom- és gyulladáscsökkentés. Súlyos esetekben műtéti beavatkozás is szükségessé válhat, máskor pedig a konzervatív terápia jelenti a megoldást, ami minden esetben a bursitist előidéző problémától függ.

A szakorvosok gyakran pihenést írnak elő. Az akut állapot lecsengése után azonban, amennyiben a bursitist a túlterheltség vagy kisebb sérülés, esetleg folyamatosan fennálló mechanikai inger okozza, célzott gyógytornával és az egyedülálló DAVID mozgásszervi terápiával is sokat tehetünk a betegség kiújulásának megakadályozásáért.

A DAVID módszer a megelőzésben is hatékony segítség lehet.

A DAVID Vállklinikán az első alkalommal átfogó személyi állapotfelmérést végzünk, majd felállítjuk a terápia sikerességéhez szükséges terápiás tervet.

Szakképzett DAVID terapeuta gyógytornászaink hatékonyan egészíthetik ki a vállfájdalommal járó mozgásszervi elváltozások terápiáját, illetve önálló, személyre szabott gyógytornával és válltréning kezelésekkel segíthetnek:

• a teljes ízületi mozgáspálya és a váll flexibilitásának visszaállításában
  • a fájdalom mérséklésében vagy megszüntetésében
  • a fájdalommentes és szabad mozgás elősegítésében

IDŐPONTOT FOGLALOK

Jelentkezem állapotfelmérésre