Ideggyulladás a Vállban: Mi Okozza, és Hogyan Kezelhető?

A vállfájdalomnak több oka is lehet: reumatológiai, ortopédiai vagy neurológiai is. Utóbbi esetben a háttérben egy ideg vagy az egész rendszer gyulladása állhat, és gyakran az idegsejtek membránja is sérül. Ha az ideggyulladás vállban jelentkezik, a fájdalom, az idegműködési zavar és az érzéskiesés mellett kifejező tünet lehet még a fájdalom iránya is, ami a vállból a karba sugárzik. Az elváltozás súlyos esetben mozgásvesztéssel is járhat. Nem kérdés tehát, hogy gyors és szakszerű beavatkozásra van szükség.

Ideggyulladás Vállban: Mi Állhat a Háttérben?

Az ideggyulladás vállban ugyanúgy alakul ki, mint a test bármely pontján, és ugyanazokkal a tünetekkel is jár. Az idegek ugyanis az idegpályákon keresztül behálózzák az egész testet és eljuttatják az agyból eredő információkat a testünk minden szegmensébe.

Amennyiben ezek az útvonalak sérülnek, az az érintett idegek funkciójának gyengülésével, súlyos esetben funkcióvesztéssel járhat.

A leggyakoribb tünet a váll tartós és folyamatosan fennálló zsibbadása. De az ideggyulladás jelentősen befolyásolhatja a vállizmok állapotát és mozgását is.

Az idegek károsodásával járó tüneteket alapvetően két csoportba oszthatjuk:

• érzékvesztés (zsibbadás, tűszúrásérzés, részleges vagy teljes érzéskiesés)
  • mozgáskoordináció zavara (részleges vagy teljes funkciózavar, izomsorvadás, izomrángás, mozgásképtelenség)

Az ideggyulladás okai a következők lehetnek:

• mozgásszervi problémák
  • stressz
  • huzat
  • légkondicionáló miatti hideg
  • idegbecsípődés
  • fertőzések vagy autoimmun eredetű betegségekből kialakuló gyulladások,
  • anyagcsere zavar
  • daganatok

Bármi is álljon a háttérben, rendkívül fontos, hogy amennyiben Ön érintett, minél előbb szakszerű és hatékony kezelést kapjon. Ugyanis a kezeletlen ideggyulladás vállban, és bármilyen más testrészben, megnöveli a tartós idegkárosodás kialakulásának kockázatát.

Tehát a kezdetben enyhébb tünetek később a teljes ideg károsodásához is vezethetnek, ami visszafordíthatatlanul mozgásképtelenné teheti az érintett testrészt, vagy beidegzési zavarokat okozhat a gyulladt ideg körüli izmokban.

Hogyan Kezelhető Eredményesen az Ideggyulladás?

A vállakat érintő ideggyulladás kezelése akkor lehet sikeres, ha azt pontos szakorvosi diagnózis támasztja alá, mert ismerni kell az elváltozás helyét és súlyosságának fokát is.

Ortopéd magánrendelésünkön az ideggyulladás akut szakaszában kulcsfontosságú fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő terápia nyithatja meg az utat a későbbi konzervatív terápiás módszerek (pl. jegelés) sikeres alkalmazása felé.

A gyulladás hátterében gyakran olyan mozgásszervi probléma áll, amin speciális gyógytornával, illetve a DAVID-módszerrel segíthetünk.

A DAVID Vállklinikán az első alkalommal átfogó személyi állapotfelmérést végzünk, majd felállítjuk a terápia sikerességéhez szükséges terápiás tervet.

Az ideggyulladások zöme ugyanis kiválóan kezelhető célzott válltornával, illetve az izmokat nyújtó és lazító, speciális gyógytornával, melyek segítségével az esetek többségében helyreállíthatók a fájdalmat kiváltó eltérések, természetes egyensúlyi állapotba hozható az izomzat és megszüntethető az érintett idegek gyulladása. Foglaljon időpontot most!

IDŐPONTOT FOGLALOK

Jelentkezem állapotfelmérésre