Így zajlik egy személyi állapotfelmérés

A DAVID módszer alkalmazásának fontos feltétele, hogy a terápia elkezdése előtt pontos képet kapjunk a térd állapotáról, a fájdalom mértékéről, a fennálló panaszokról, a mozgásbeli eltérések mértékéről. Ehhez pedig személyi állapotfelmérés szükséges.

Hogyan zajlik mindez? Miben más a vizsgálat, mint amit az orvosi rendelőkben megszokott? Kiderül cikkünkből.

A DAVID módszer eredményessége kiváló, számos térdprobléma esetén sikerrel alkalmazható, ám kétségtelen, hogy vannak betegségek, állapotok, amikor nem javasoljuk a kezelést.

Például azért, mert Önnek olyan problémája van, ami kizárja ezt (például friss csonttörés vagy daganatos megbetegedés). Vagy olyan a betegsége, amely nem is a térddel, a vázrendszerrel áll kapcsolatban, ilyenkor már magának a személyes állapotfelmérésnek sincs értelme.

Előfordulhat az is, hogy tudunk ugyan segíteni, de azt
tanácsoljunk, várjon még a személyes állapotfelméréssel, ne beszéljünk meg konkrét időpontot, találkozzunk később. Komolyabb betegségeknél szakorvosi konzultáció szükséges, csak ezután vállaljuk az állapotfelmérést. (Amennyiben szakorvosi konzultáció szükséges, szívesen konzultálunk az Dr. Erdélyi Gábor ortopéd szakorvossal.) Műtétek után közvetlenül, lábadozás idején, vagy kismamáknál, szülés után is arra kérjük, várjon még.

Megnyugtatjuk, a hozzánk fordulók többségénél sor kerül az állapotfelmérésre. És azoknak, akik a teljes körű állapotfelmérés során személyre szabott terápiát kapnak tőlünk, több, mint 80%-ban eredményesen tudjuk csökkenteni térdfájásukat.

A nulladik lépés – telefonos konzultáció

Miután Ön regisztrált oldalunkon, szakemberünk visszahívja.

A rövid telefonbeszélgetés során célzott kérdésekkel tájékozódunk állapotáról és panaszairól. Rákérdezünk, hogy mióta áll fenn a probléma, milyen mértékű a fájdalma, szed-e rá gyógyszert, korlátozza-e mozgásában a panasz és ha igen, milyen mértékben. Megkérdezzük, hogy készült-e már bármilyen felvétel, van-e orvos által felállított diagnózis. Nekünk bátran felteheti kérdéseit már telefonon is, igyekszünk mindenre közérthetően válaszolni.

Sokat segíthet kollégánknak azzal, ha már az állapotfelmérésre való jelentkezésnél összefoglalja egészségügyi problémáit az űrlapunkon. Elegendő pár mondatban, vázlatosan – hiszen a részletekre majd úgyis rákérdezünk személyesen.

Miután eldőlt, Ön részt vesz a személyi állapotfelmérésen, munkatársunkkal megbeszélheti a legalkalmasabb időpontot, majd következik maga a 60 perces találkozó.

A személyes találkozás első része: beszélgetés a kórtörténetéről

A személyes találkozásra klinikánkon kerül sor. A DAVID Vállklinikát Budapest jól megközelíthető pontjain találja a II. kerületben. Segítséget nyújthat hozzánk vezető útja megtervezéséhez, hogy weboldalunkon a pontos cím és a térkép mellett részletes információt olvashat a tömegközlekedési lehetőségekről és a parkolásról is.

Mit hozzon magával? A térdproblémájához kapcsolódó korábbi leleteit, a képalkotó eljárások során készült felvételeket mindenképp. Javasoljuk, hogy „sorvezetőnek” írjon egy külön listát is arról, amit fontosnak talál: egyéb betegségeit, a műtéteket, de akár baleseteket is. A személyi állapotfelmérést végző szakképzett, a DAVID módszerben jártas terapeuta- gyógytornász célzott kérdésekkel és kérdőívvel, gyakorlottan méri majd fel a panaszait, a mozgásszervi betegségei jellegét. De az előzetes átgondolás nagyban segíti a beszélgetés hatékonyságát.

A személyes találkozás második része: fizikális vizsgálat

Ez a személyi állapotfelmérés legmozgalmasabb része, ekkor kerül sor a különféle funkcionális tesztekre, mérésekre. A DAVID módszer alapvetése, hogy a speciális DAVID gépekkel végzett terápia és izomerősítés segítségével megszüntethetjük, megelőzhetjük a térd- és mozgásszervi problémákat. Ehhez viszont objektíven fel kell mérnünk, mi is jellemzi most az Ön ízületi mobilitását, izomerejét, testtartását, vannak-e izomrövidülések, milyen állapotban van a térde.

A tesztek, mérések objektív, számszerű adatokkal szolgálnak az elváltozásokról. Erre a kiinduló állapot pontos meghatározása mellett főként azért van szükség, mert a DAVID erőgépek célzottan, izoláltan erősítik a térd körüli izmokat. A terápia során úgynevezett visszaméréseket is végzünk, hogy megállapítsuk, tapasztalható-e javulás.

A DAVID gépekkel végzett mérések teljesen fájdalommentesek, nem okoznak semmilyen kényelmetlenséget. Ha teljesen fesztelenül szeretné magát érezni, javasoljuk, hozzon sportruházatot is magával. Természetesen érkezhet eleve sportosabb öltözékben is.

Végül kiderülnek az eredmények és a személyre szabott javaslat

Rögtön a tesztek elvégzése után ismertetjük Önnel, milyen terápiát javasolunk a térd- és mozgásszervi problémája megszüntetésére.

Ahogyan nincs két egyforma panasz, úgy a terápia is minden esetben testre szabott. Javaslatunk legtöbbször személyre szabott gyógytornából, speciális térdterápiából és tréningből, illetve ezek kombinációjából áll. Fontos, hogy az ízületek felesleges terhelése nélkül kezeljük fájó térdét, nyakát, derekát, hátát, gerincét.

Ha szeretné megtudni egy állapotfelmérésünkön, hogyan tudunk segíteni a felszabadult, fájdalom nélküli élet elérésében, ide kattintson a jelentkezéshez.